Νηπιαγωγείο

(Αδειοδοτημένο)

Παιδαγωγικά παιχνίδια και ενασχολήσεις

  • Ομαδικά παιχνίδια
  • Παιδαγωγικά Ελεύθερα & κατευθυνόμενα παιχνίδια
  • Ατομική δημιουργία
  • Πνευματική άσκηση
  • Κινητικές & ρυθμικές ασκήσεις
  • Αφηγήσεις/ παραμύθια, κ.ά.
  • Θεατρικά δρώμενα
  • Μουσικά δρώμενα
  • Δρώμενα κοινωνικής αγωγής/συναισθηματικής ανάπτυξης
  • Εικαστικά δρώμενα
  • Αισθητηριακά δρώμενα/ απλά πειράματα φυσικής παρατήρησης
  • Δραστηριότητες αναδυόμενης γραφής, ανάγνωσης & μαθηματικής σκέψης
  • Δραστηριότητες πολιτιστικής προσέγγισης
  • Δραστηριότητες της αγωγής υγείας/υγιεινής
  • Δραστηριότητες περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης
  • Επαφή με τη τεχνολογία
  • Επαφή με τη Αγγλική Γλώσσα
  • Αθλητικές δραστηριότητες

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στο Νηπιαγωγείο, βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν:

• γνώσεις • επιδεξιότητες • ικανότητες • ενδιαφέροντα • να κάνουν επιλογές • να παίρνουν αποφάσεις • να αναπτύσσουν θετικά συναισθήματα για τον εαυτό τους, τους άλλους και ως προς την μάθηση • να συνεργάζονται κ.ά.

Μηνιαίες - θεματικές ενότητες

Σεπτέμβριος

«Προσαρμογή και γνωριμία με τα παιδιά»

Ασχολούμαστε με την ομαλή προσαρμογή των παιδιών μετά από τις καλοκαιρινές διακοπές με την ένταξη των καινούργιων παιδιών στην ομάδα. Οι δραστηριότητές μας είναι κυρίως ομαδικά παιχνίδια, ασκήσεις εμπιστοσύνης και αυτογνωσίας, κουκλοθέατρο, απλές κατασκευές, ασκήσεις κινητικής ετοιμότητας, διαβάζουμε παραμύθια, θεατρικό παιχνίδι, προβολή slides από τους χώρους μας και από τις δραστηριότητες μας, κ.α. Σκοπός μας να μάθουν τους «κανόνες» της τάξης μέσα από βιωματικούς τρόπους και παιχνίδια κοινωνικής αγωγής.

Οκτώβριος

«Φυλές»

Σκοπός μας να μάθουν την ύπαρξη και άλλων ανθρώπων (φυλές), τις χώρες που ζουν, τα ήθη και έθιμα, ασχολίες και κύρια προϊόντα και γενικά τον τρόπο ζωής τους. Να γνωρίσουμε φαγητά, κάποιες ξένες γλώσσες, souvenir.

Νοέμβριος

«Η εξέλιξη του ανθρώπου»

Σκοπός μας είναι να μάθουν τα παιδιά την εξέλιξη των ανθρώπων μέσα από την εξέλιξη της ίδιας της φύσης, αναφέροντας πρώτα προϊστορικά χρόνια, που ζούσε ο πρωτόγονος άνθρωπος πως και με τι ζούσε. Και διανύοντας την ιστορία (συνοπτικά) να φτάσουμε στη σημερινή μορφή του ανθρώπου και στον τεχνολογικό του πολιτισμό. «Η εξέλιξη της κατοικίας» Σκοπός μας είναι γνωρίσουν τα παιδιά τα είδη των σπιτιών, για τα σπίτια άλλων χωρών, πως εξελίχτηκε η κατοικία, ποια υλικά απαιτούνται, κ.α. Με την ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη της κατοικίας φτάνουμε να αναφερθούμε στους ουρανοξύστες.

Δεκέμβριος

«Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά»

Θα αναφερθούμε στη γέννηση του Χριστού, στα ελληνικά ήθη και έθιμα των και στον Αϊ-Βασίλη. Ζώντας το ζεστό κλίμα των παραμονών, προσπαθούμε να τονίσουμε την αγάπη στον συνάνθρωπο, την αλληλοβοήθεια.

«Προσφορά αγάπης»

Οικείο το θέμα με την παγκόσμια ημέρα παιδιού (11 Δεκεμβρίου) και με τον ερχομό των γιορτών. Αναφερόμαστε που μπορούμε να προσφέρουμε την αγάπη μας. Ξεκινώντας από τον εαυτό μας, στην οικογένειά μας, στους φίλους μας, φτάνουμε στους ανθρώπους που μας έχουν ανάγκη (μωρά, ηλικιωμένοι, άρρωστοι, φτωχά παιδιά, ανάπηροι, παιδιά με ειδικές ανάγκες, λαοί σε εμπόλεμη κατάσταση, κ.α.). Αναφερόμαστε στην σημασία της αγάπης, όπως και στον Εθελοντισμό, στον Προσκοπισμό, κέντρα φιλανθρωπικά, κοινωνικές δραστηριότητες και μέριμνα.

Ιανουάριος

«Η γη» (Γειτονιά – Πόλη – Φυσικό Περιβάλλον – Διάστημα)

Θα αναφερθούμε στις γειτονιές, στην δημιουργία των πόλεων και τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Θα προσπαθήσουμε μία σύντομη αναδρομή στα περασμένα (γνώσεις για φυτά, για ζώα), για να αποκτήσει το παιδί μια σφαιρική αντίληψη για τον κόσμο που το περιβάλλει πάνω στη γη. Φτάνοντας στο διάστημα, θα αναφερθούμε στο σχήμα του πλανήτη μας, στη ζωή πάνω σε αυτόν, στη χλωρίδα και στην πανίδα της γης, στην ιστορία της σαν ουράνιο σώμα, στη γεωλογία (π.χ. ηφαίστεια, κ.α.). Θα αναφερθούμε στην προσπάθεια του ανθρώπου να ξεφύγει από τον πλανήτη και να εξερευνήσει το σύμπαν. Θα μιλήσουμε για τη σελήνη, τον ήλιο, τους αστερισμούς, για άλλους πλανήτες και άλλα ηλιακά συστήματα.

Φεβρουάριος

«Τέχνες»

Στόχος μας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα κύρια και τα πιο γνωστά είδη τέχνης και την αξία γενικότερα της τέχνης στη ζωή του ανθρώπου. Θα επιμείνουμε περισσότερο στις εικαστικές τέχνες λόγω της οικειότητας των παιδιών μ’ αυτές, λόγω της καθημερινής τους σχεδόν ασχολίας με την ζωγραφική, την πλαστική, την χαρτοκολλητική, κ.α. Θα γνωρίσουμε διάφορα υλικά και θα μάθουμε διάφορους τρόπους και τεχνικές. «Απόκριες» Θα αναφερθούμε στα ήθη και στα έθιμα του τόπου μας, στην σκοπιμότητα της μεταμφίεσης και στον ψυχαγωγικό ρόλο της γιορτής, όπως και στην έναρξη της Σαρακοστής.

Μάρτιος

«Τα Εργοστάσια»

Στόχος μας είναι να μάθουν τα παιδιά τις διαδικασίες παραγωγής και διακίνησης των προϊόντων, με το σύγχρονο τρόπο των μεγάλων εργοστασίων. Θα αναφερθούμε στην ιστορική αναδρομή, στη μεταποίηση των προϊόντων, στα εργοστάσια (είδη εργοστασίων, προϊόντα παραγωγής, θετικά και αρνητικά ύπαρξης των εργοστασίων).

«Τα Καταστήματα»

Ήδη τα παιδιά γνωρίζουν πολλά καταστήματα. Θ’ αναφερθούμε στα πιο οικεία και γνωστά καταστήματα. Για τα είδη υγιεινής των καταστημάτων και για τους σχετικούς εμπόρους.

Απρίλιος

«Μέσα Επικοινωνίας – Ενημέρωσης»

Επιδιώκουμε να μάθουν για τα πιο γνωστά Μ.Μ.Ε. (Τηλεόραση, τηλέφωνο, ταχυδρ. Επιστολές, ραδιόφωνο, εφημερίδες, internet, κ.α.) Πως, ποιοι και ποιες υπηρεσίες τα λειτουργούν. Επίσης να μάθουν με μια ιστορική αναδρομή παλιότερους τρόπους ενημέρωσης (αγγελιοφόροι, κήρυκες, τελάληδες, πάπυρος, κλπ.). Να μάθουν τα είδη ενημέρωσης (γραπτή, προφορική, ηλεκτρονική, κ.α.). Να αξιολογήσουν την αξία των Μ.Μ.Ε. και τη συμβολή τους στην πρόοδο και τον πολιτισμό.

«Πάσχα»

Θα αναφερθούμε στα πασχαλινά ήθη και έθιμα της πατρίδας μας.

Μάιος

«Η Ελλάδα»

Σκοπός μας να αναφερθούμε και να δώσουμε στα παιδιά το ερέθισμα να μάθουν για τις ομορφιές του τόπου μας. Θα αναφερθούμε στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Στην ιστορία του ελληνικού κράτους, στη σημαία, στο νόμισμά μας, τα τουριστικά μέρη και αξιοθέατα, ελλ. χορούς και μουσική, φαγητά, ελλ. πόλεις, κ.α.

Ιούνιος & Ιούλιος

«Καλοκαίρι – Προστασία του Περιβάλλοντος»

Θα αναφερθούμε στην εποχή του καλοκαιριού και στα χαρακτηριστικά της.
Τη θάλασσα και τη φροντίδα μας να διατηρήσουμε καθαρή τη θάλασσα και την παραλία της. Προσοχή στον ήλιο, κ.α. Μιλάμε για το νερό, τη γη, τον αέρα και τη φωτιά. Θα μάθουμε για τις ιδιότητες τους και τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Κλίνουμε θίγοντας την ανάγκη για την προστασία γενικά του περιβάλλοντος.

Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ :

Θα επιδιώξουμε μια επιφανειακή γνωριμία των παιδιών με τα επόμενα εκπαιδευτικά βήματά τους. Θα μιλήσουμε για την μορφή των τάξεων, τον/την δασκάλα, τα βιβλία, το διάλειμμα, την τσάντα τους, τα απαραίτητα υλικά της καθημερινής γραφικής τους χρήσης, κ.α. Στόχος μας : η εύκολη προσαρμογή των παιδιών στα νέα δεδομένα της ζωής τους!!!