Μικρό προνηπιακό

Παιδαγωγικά παιχνίδια και ενασχολήσεις

  • Γλωσσικά (ελεύθ. ανακοινώσεις, διάλογος, ανάπτυξη θέματος, παραμύθι, λογοτεχνία, κ.α.)
  • Μουσικά (εκμάθηση τραγουδιών, ρυθμικά μοτίβα, ακρόαση, μουσικά όργανα)
  • Kινητικά (γυμναστική, μουσικοκινητική, ρυθμική, σωματογνωσία, χορός, κ.α.)
  • Εικαστικά (χαρτοκολλητική, ζωγραφική, πλαστική, κατασκευές, δημιουργικότητας)
  • Αισθητηριακά (αφής, όσφρησης, γεύσης, ακοής, βιωματική επαφή, πειράματα, κ.α.)
  • Θεατρικά (δραματοποίηση, κουκλοθέατρο, θεατρικό παιχνίδι, αυτοσχεδιασμοί, παντομίμα, κ.α.)
  • Νοητικά (ανάπτυξη θέματος, παρατηρητικότητας, έννοιες, βιωμ. εμπειρίες, κ.α.)
  • Συναισθηματικής ανάπτυξης
  • Κοινωνικά (αυτονομία, κοινωνικοποίηση, εορτασμός γενεθλίων, κ.α.)
  • Περιβαλλοντικά (παρατήρηση φύσης & ζώων, οικολογική ευαισθητοποίηση, κ.α.)
  • Μαθηματικά (έννοιες χώρου – χρόνου, αντίθετες έννοιες, κ.α.)
  • Προγραφή (έντυπη & παιχνίδια χώρου)
  • Ελεύθερο παιχνίδι
  • Παιδαγωγικό παιχνίδι (τόμπολες, puzzles, ενσφηνώματα, κ.α.)
  • Τακτοποίηση χώρου
  • Χαλάρωση
  • Φαγητό
  • Καθαριότητα – Υγιεινή
  • Ύπνος
  • Εκδρομές – Επισκέψεις
  • Οργάνωση μουσικοχορευτικής παράστασης
  • Οργάνωση εκδηλώσεων, happenings, κ.α.
  • Προβολή Video / Slides
  • Ξένη Γλώσσα

Μηνιαίες - θεματικές ενότητες

Σεπτέμβριος

«Προσαρμογή – γνωριμία με τα παιδιά»

Γίνονται πολλές δραστηριότητες που θα βοηθήσουν στο να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα το χώρο, θα τους δώσουν το χρόνο να προσαρμοστούν, να γνωριστούν μεταξύ τους και με τη νηπιαγωγό τους.

«Ο χώρος της τάξης και τα υλικά»

Αφού έχουμε πετύχει την προσαρμογή των παιδιών και την σύσφιξη της ομάδας μας προσπαθούμε να γνωρίσουμε όλες τις «διαστάσεις» του χώρου της τάξης μας και τα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιούμε. Μαθαίνουμε την λειτουργία τους και κωδικοποιούμε τις «δουλίτσες» μας.

Οκτώβριος

«Ο εαυτός μου – προστασία σώματος-υγιεινή»

Θα συζητήσουμε για το σώμα μας. Θα προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τα μέρη του σώματος, τη σκοπιμότητά τους, τη λειτουργία τους και τις ανάγκες του. Επίσης σκοπός μας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τις ανάγκες για καθημερινή καθαριότητα και τα υλικά που χρησιμοποιούμε. Αναφερόμαστε στην αυτοεξυπηρέτηση.

Νοέμβριος

«Τα παιχνίδια»

Αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα θέματα. Επιδιώκουμε να γνωρίσουν τα παιδιά όλα τα είδη παιχνιδιών. Να μάθουν τα υλικά που είναι κατασκευασμένα και ποιοι είναι οι κατασκευαστές, ποιοι ασχολούνται με τα παιχνίδια. Να κατανοήσουν την ανάγκη της φροντίδας των παιχνιδιών και της καλής διατήρησης τους.

Δεκέμβριος

«Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά»

Όλοι μαζί στολίζουμε τη τάξη, συζητάμε για την γιορτή. Μαθαίνουμε τα κάλαντα, αναφερόμαστε στα ήθη και έθιμα (τα πιο γνωστά). Τους μιλάμε για τον αγαπημένο Αϊ Βασίλη.

«Χειμώνας»

Συζητάμε για τις αλλαγές που παρατηρούνται στις καιρικές συνθήκες, για τα μέσα θέρμανσης, για το χιόνι.

Ιανουάριος

«Τα ζώα»

Θα ασχοληθούμε με το πιο αγαπητό θέμα όλων των παιδιών. Θα μιλήσουμε για τα πιο γνωστά ζώα, τους τρόπους διαβίωσης, για τα χαρακτηριστικά τους.

Φεβρουάριος

«Κατοικία»

Σκοπός μας είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την σκοπιμότητα της κατοικίας για προστασία και ξεκούραση των ανθρώπων. Αναφερόμαστε στα είδη κατοικίας (μονοκατοικία – πολυκατοικία) και κυρίως στους χώρους από τους οποίους αποτελούνται. Συζητάμε για την χρησιμότητα του κάθε χώρου.

Μάρτιος

«Μέσα συγκοινωνίας»

Σκοπός μας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά όλα τα μέσα συγκοινωνίας της εποχής μας και παλιότερα. Να μάθουν που και πως κινείται το κάθε μέσον και πως εξυπηρετεί τον άνθρωπο.

Απρίλιος

«Πάσχα – Άνοιξη»

Θα αναφερθούμε στα κύρια χαρακτηριστικά της Άνοιξης. Θα μιλήσουμε για τα ήθη και έθιμα (τα πιο γνωστά) του Πάσχα.

«Τα επαγγέλματα»

Να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι είναι αναγκαίο να εργάζονται, προκειμένου να αποκτούν τα υλικά αγαθά που χρειάζονται για να ζήσουν.Να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι εργάζονται και κάνουν διάφορες δουλειές. Να μάθουν ότι τα επαγγέλματα είναι πολλά γιατί είναι πολλές και οι ανάγκες μας. Να προβληματιστούν αν είναι αναγκαία όλα τα επαγγέλματα; Τι θα γινόμασταν αν δεν υπήρχαν ορισμένα (Π.χ. ο φούρναρης, ο μανάβης, ο κρεοπώλης, ο γιατρός, ο εργάτης, κ.ο.κ.)

Μάιος

«Φρούτα»

Επιδίωξή μας είναι να μάθουν τα παιδιά τα φρούτα, τα δέντρα από τα οποία προέρχονται, τις ιδιότητές τους. Ποιος τα φροντίζει, ποιος τα πουλάει, πως τρώγονται.

Ιούνιος & Ιούλιος

«Καλοκαίρι»

Αναφερόμαστε στις καιρικές συνθήκες της εποχής. Στις καλοκαιρινές διακοπές, στον ρουχισμό, στη θάλασσα. Μαθαίνουμε για τα χαρακτηριστικά της θάλασσας, τι ζουν μέσα σε αυτή, πώς τη διασχίζουμε.