Μεταβρεφικό

Παιδαγωγικά παιχνίδια και ενασχολήσεις

  • Γλωσσικά (ελεύθερες ανακοινώσεις, διάλογος, ανάπτυξη θέματος, λογοτεχνία, παραμύθι, κ.α.)
  • Μουσικά (εκμάθηση τραγουδιών – ρυθμικά μοτίβα, ακρόαση, κ.α.)
  • Κινητικά (γυμναστική, μουσικοκινητική, ρυθμική, σωματογνωσία, χορός, κ.α.)
  • Εικαστικά (χαρτοκολλητική δημιουργικότητας, κατασκευές, ζωγραφική, πλαστική, κ.α.)
  • Αισθητηριακά (αφής, όσφρησης, γεύσης, όρασης, ακοής, παρατηρητικότητα, κ.α.)
  • Θεατρικά (δραματοποίηση, κουκλοθέατρο, παντομίμα, αυτοσχεδιασμοί)
  • Νοητικά (ανάπτυξη θέματος, παρατηρητικότητας, έννοιες – σύμβολα, κ.α.)
  • Κοινωνικά (αυτοεξυπηρέτηση, κοινωνικοποίηση, αυτονομία, εορτασμός γενεθλίων, κ.α.)
  • Συναισθηματικής ανάπτυξης
  • Περιβαλλοντικά (παρατήρηση φύσης & ζώων,οικολογ.ευαισθητοποίηση, κ.α.)
  • Ελεύθερο παιχνίδι
  • Παιδαγωγικό παιχνίδι (τόμπολες, puzzles, ενσφηνώματα, κ.α.)
  • Τακτοποίηση χώρου
  • Χαλάρωση
  • Φαγητό
  • Καθαριότητα – Υγιεινή
  • Ύπνος
  • Αγωγή τουαλέτας
  • Οργάνωση μουσικοχορευτικής παράστασης
  • Οργάνωση happenings, κ.α.
  • Προβολή Video / Slides

Μηνιαίες - θεματικές ενότητες

Σεπτέμβριος

«Προσαρμογή των παιδιών»

Οι πρώτες ημέρες είναι ημέρες προσαρμογής. Δίνουμε χρόνο στα παιδιά να γνωριστούν με το καινούργιο περιβάλλον τους. Ασχολούμαστε κυρίως ατομικά και επιδιώκουμε να σχηματίσουμε ομαδούλες και μετά την ομάδα σιγά-σιγά. Στόχος μας να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους και μαζί μας. ‘‘Κτίζουμε’’ την εμπιστοσύνη και το αίσθημα ασφάλειας. Γίνονται πολλά παιχνίδια γνωριμίας κι επικοινωνίας, σωματικής επαφής και εμπιστοσύνης.

Οκτώβριος

«Το σώμα μου»

Γνωρίζουν τα μέλη του σώματος και την λειτουργικότητα του κάθε μέλους. Κάνουμε πολλές και διάφορες ασκήσεις σωματογνωσίας.

«Η οικογένεια»

Στόχος μας να βιώσει ρόλους, ασχολίες μέσα στο σπίτι και στην οικογένεια. Συγκεντρώνουμε εικόνες και φωτογραφίες που απεικονίζουν οικογενειακές δραστηριότητες. Γίνονται πολλές γλωσσικές ασκήσεις και δίνεται ευκαιρία για συμβολικό παιχνίδι ρόλων.

Νοέμβριος

«Υγιεινή – Καθαριότητα»

Σκοπός μας να γνωρίσουν τα παιδιά τις ανάγκες για την καθημερινή υγιεινή και φροντίδα αλλά και τα υλικά που χρησιμοποιούμε. Με θεατρικά παιχνίδια κυρίως θα αναφερθούμε και στην αυτοεξυπηρέτηση. Μια πολύ σημαντική φάση γι’ αυτή την ηλικία, καθώς είναι το μεταβατικό στάδιο από την πάνα στο γιο γιο και μετά στην τουαλέτα κανονικά.

Δεκέμβριος

«Ο χειμώνας»

Θα αναφερθούμε στην αλλαγή του καιρού και στα μέσα θέρμανσης. Θα ασκηθούν τα παιδιά σε καινούργιες λέξεις και εικόνες που φέρνει το θέμα του χειμώνα και των γιορτών.

«Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά»

Με το ανάλογο εποπτικό υλικό (ευχετήριες χριστουγεννιάτικες κάρτες, στολίδια, κ.α.) σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τι γιορτάζουμε, για τον Αϊ Βασίλη και την χριστουγεννιάτικη διακόσμηση του σπιτιού.

Ιανουάριος

«Τα ζώα της αυλής»

Θα μάθουν να διακρίνουν τα πιο γνωστά ζωάκια, που ζουν, τι τρώνε, τις φωνές των ζώων και για τα χαρακτηριστικά τους (ταύτιση με δικά μας χαρακτηριστικά). Τα τραγούδια, τα παραμύθια, τα μουσικοκινητικά και θεατρικά παιχνίδια θα βοηθήσουν ώστε να μάθουν περισσότερα για τα πιο γνωστά και πιο οικεία ζωάκια.

Φεβρουάριος

«Κατοικία»

Θα αναφερθούμε στους χώρους που αποτελούν το σπίτι, σε γνωστά οικιακά αντικείμενα και τη χρησιμότητά τους στον άνθρωπο. Θα μάθουν για τα πιο οικεία και γνωστά που αντικρίζουν καθημερινά στο σπίτι ή στο χώρο του σχολείου. Θα τονίσουμε την επικινδυνότητα κάποιων χώρων ή αντικειμένων μέσα από ειδικά διαμορφωμένα παιχνίδια κοινωνικής αγωγής (π.χ. ηλεκτρική κουζίνα ή ηλεκτρικό σίδερο, κ.α.).

Μάρτιος

«Μέσα συγκοινωνίας»

Θα μάθουν να διακρίνουν τα πιο γνωστά κυκλοφοριακά μέσα. Θα αναφερθούμε κυρίως όμως στο αυτοκίνητο, καθώς είναι το πιο γνωστό και οικείο για αυτή την ηλικία. Θα μάθουν την χρησιμότητα των μεταφορικών μέσων και τα μέρη που τα αποτελούν.

Απρίλιος

«Άνοιξη – Λουλούδια»

Μιλάμε για την αλλαγή στην φύση. Αναφερόμαστε περισσότερο στα λουλούδια. Μαθαίνουν τα πιο γνωστά λουλούδια. Πολλά θα είναι τα παιχνίδια παρατηρητικότητας των βασικών χρωμάτων αφού η ίδια η εποχή μας δίνει αυτά τα χρωματικά ερεθίσματα. Σκοπός μας επίσης να μάθουν πως αναπτύσσονται τα λουλούδια, τι φροντίδες απαιτούν, ποιοι τα φροντίζουν και με ποιους τρόπους.

«Πάσχα»

Αναφερόμαστε μόνο στα πιο γνωστά ήθη και έθιμα. Σημαντικό το εποπτικό υλικό, σχετικά με το θέμα (ευχετήριες κάρτες, κόκκινα αυγά, λαμπάδα, κ.α.).

Μάιος

«Φρούτα»

Σκοπός μας να γνωρίσουν τα παιδιά τα πιο γνωστά φρούτα, τα δέντρα από τα οποία προέρχονται, τις ιδιότητες τους. Ποιος τα πουλάει και πως τρώγονται. Τι μπορούμε να φτιάξουμε με τα φρούτα.

Ιούνιος & Ιούλιος

«Καλοκαίρι»

Θα μάθουν για τα κύρια χαρακτηριστικά της εποχής. Την προστασία μας από τον ήλιο, για το κολύμπι στη θάλασσα και την διατροφή των καλοκαιρινών μηνών. Πλούσιο είναι το εποπτικό υλικό για την εποχή που θα διευκολύνει τους μικρούς μας φίλους.